OE6PGM Gerhard is a mountain goat

Please join in to congratulate Gerhard OE6PGM (@OE5PGM) for reaching his first mountain goat 1x :goat:
With a tripple winter bonus tour reaching MG on OE/ST-244 on 6th of January 2026 :+1:

A journey that took him 15 years as his is very busy taking care of his family and also has over the years trained hundreds of people to become new radio amateurs in OE! And promoting SOTA in his courses. The community in OE5 and OE6 is so big because of him! Big applause for that :clap: (btw I was also one of those)

He is enjoying both local 2m FM contacts and HF and spends quite some time to chase S2S. Also lot’s of GPS tracks on sotamaps and images document his first activations.
In his QTH he is also active as a chaser to enjoy also that side of SOTA.

Image from SOTLAS

73 de Joe, OE5JFE

27 Likes

Servus Gerhard,

ich gratuliere dir zur Mountain Goat, vielen Dank für die vielen (S2S)QSO’s …

73 Martin
OE5REO

2 Likes

Hallo Gerhard,

herzlichen Glückwunsch zur MG, danke für die gemeinsamen Aktivierungen, die vielen S2S. Mögen noch viele folgen.

73 Michael

2 Likes

Gratulation auch vom Erwin 73

2 Likes

Servus Gerhard,
Gratuliere zur Ziege und danke fürs “elmern“ - warst ja sogar bei meiner ersten SOTA-Aktivierung dabei.
73 Alan

2 Likes

Servus Gerhard,

Gratuliere dir von ganzem Herzen! Ich bin einer von denen, die du ausgebildet hast und denen du im Kurs bereits SOTA schmackhaft gemacht hast :slight_smile:

73 Michael OE5GBM

2 Likes

Martin, thank you also for your participation in my SOTA activities – especially

a) August 12, 2013, on OE/OO-038, where I had my first experiences with your MP1:

https://photos.sotl.as/large/60138edd2d7779c18ebf83b7a08e846c.jpg and then

b) November 13, 2022, on OE/OO-435, where you sent me an audio recording. Since then, I always carry the common-mode choke in my backpack. :+1:

1 Like

danke dir auch für das gestrige SOTA-QSO:

12:51 OE5PEN 40m SSB 7.157 59 59

ja, damals warst du noch SWL :grin:
hier auf seite 11: https://www.oevsv.at/export/shared/.content/.galleries/qsp_downloadgallery/2017_qsp_downloadgallery/QSP_06_2017.pdf

Congratulations Gerhard! Welcome to the herd!!! :goat:

1 Like

Hallo Gerhard,

Congrats zur ersten Goat, danke für die vielen QSOs und deine hochgeladenen tracks.

73 Heinz, OE5EEP

1 Like

Lieber Gerhard,

Herzlichen Glückwunsch zum Knacken der 1000 Activator-Punkte und dem Erreichen deiner ersten Mountain Goat :goat: :fireworks::tada:.

Ich freuen mich immer von dir zu hören, ob S2S oder als Chaser!

vy 73 de Alex, OE5LXR

1 Like

Servus Gerhard,

mich freuts ausserordentlich für dich, well done;-)

Ich gratuliere dir ganz ganz herzlich !!! Lehn dich zurück und sei stolz auf deine Leistung.

73/44 Armin DF1AI

1 Like

Hi Gerhard

Congrats for MG.

73 OM1ALT Michal

1 Like

Hallo Gerhard, gratuliere dir herzlich zu deinem Erfolg - geniesse deine neuen Hörner, die kann man unterwegs für vielerlei gebrauchen! Hatte eigentlich gedacht, du seiest schon lange Mountain Goat, aber du hast scheints deine Zeit vor allem für die Ausbildung unseres Nachwuchses eingesetzt – dafür gebührt dir ein grosses, lautes, farbiges und fröhliches DANKESCHÖN! Enjoy.

Vy 73, Markus

1 Like

Congratulations Gerhard!

1 Like

Servus Gerhard, gratuliere dir zur 1. Mountain

Goat. Viele Grüsse aus dem Chiemgau

73, Sebastian DL8MEK

1 Like

Congrats zum neuen Haustier!

OE1IAH