Congratulations HB9AFH Mountain Goat

I had the pleasure yesterday of being on a joint activation with Hugo HB9AFH when he made it past the 1000 activation point barrier on a beautiful day on HB/BE-149. Hugo turned me on to SOTA roughly two years ago, and we’ve done a number of joint activations over this time (including our three-association summit at Naafkopf).

This trip was also special because three of us (HB9AFH, HB9DST, HB9TVK) did two summits on Monday / Tuesday and spent the night between them at an Alpine hut. It sleeps 30, but we had the place all to ourselves – including cold beer and wine in the basement you purchase on the honor system. It was unbelievably quiet and peaceful!

In any case, Hugo’s MG is very well deserved!

In reply to HB9DST:

Congrats Hugo, well done!
I am glad to hear that the achievement could be celebrated on one of my beloved Diemtigtaler summits.

73 es gl, Heinz HB9BCB

In reply to HB9BCB:
Bravo ! a new Mountain Goat in die Alpen !
73 QRO - Roger

In reply to F5LKW:
Hugo, congratulations from Colorado. Nicely done.

Matt/KØMOS

In reply to HB9DST:
Congrats Hugo on achieving MG!
I know you love the mountains and I also recall our very-long-callsing CW-QSO EA1/HB9AFH/p de MW/HB9CZF/p (unfortunately no S2S, SOTA in EA1 wasn’t born back then).

73 de Dominik, HB9CZF

In reply to HB9DST:
Well done to Hugo. 1000 points is really quite something in HB9. I dread to think about the total work required to achieve it! Hugo has every reason to be euphoric for some time to come. You HB9’s must be tough.
73, John G4YSS.

In reply to G4YSS:
Hallo Hugo!
Auch ich gratuliere Dir herzlich zu Deiner Berggeiss.
Weiterhin viel Spass und auf baldiges Wiederhören.
Vy 73 de Hannes, HB9AGO

Lieber Hugo

herzlichen Glückwunsch zu deinem Erfolg!
Weiterhin viel Freude in der Natur und in der erholsamen Bergwelt!

vy 73 de Jürg / HB9BAB

In reply to HB9DST:
Hallo Hugo
Auch von meiner Seite die herzlichsten Glueckwuensche zur Bergziege. Ist es doch so, dass man/n) viele Gipfel zu besteigen hat um das zu erreichen.
Ich wuensche Dir weiterhin viel Spass bei diesem schoenen Hobby und immer einen sicheren Abstieg zurueck ins Tal.
Ich freue mich Dich bald wieder zu hoeren auf den Baendern.

Vy 73’s de HB9BHW, Hansruedi

Hallo Hugo

Auch von meiner Seite herzliche Gratulation zum Ueberschreiten dieser anspruchsvollen Huerde.
Weiterhin viel Spass an SOTA und auf Wiederhoeren.

vy 73 de Hans HB9BQU

Sali Hugo
Zur Berggeiss gratuliere ich dir von ganzem Herzen! Schade, dass ich euch auf der Tour nicht begleiten konnte.
73 de HB9BIN, Juerg

Congratulations Hugo on achieving Mountain Goat.

Jimmy M0HGY

In reply to M0HGY:
Hallo Hugo,
Herzliche Gratulation zu deiner Berggeiss. Es ist eine schöne Herausforderung diese magische Punktezahl zu erreichen, die mit vielen tollen Bergerlebnissen belohnt wird.
Ich wünsche dir weiterhin viel Spass am Hobby.
vy 73 de HB9TNF, Guido

Auch von meiner Seite Glückwünsche zum erreichen der “Berggeiss” hihi ;-)) und noch viele Schöne Stunden und Momente auf Deinen weiteren Aktivitäten.
73 es gl Peter